сряда, 27 май 2015 г.

Силабъб с портокал и шоколад!

    Как имам нужда от време и спокойствие. Имам нужда да нарамя камерата и да ходя цял ден и да снимам и да снимам и да усещам времето, имам нужда от въздух. Нямам го от известно време и любимото ми място е останало само и леко прашно, рецептите ми остаряват, думите не идват, мисълта ми е насочена само към възглавницата и кога ще се добера до нея. Уморена съм!
    След като порядъчно се оплаках, но сте ми приятелското рамо, на което винаги се облягам, малко ми олекна когато съм споделила, да пристъпим към днешния десерт, за който аз чувам за първи път. Рецептата е от "Златна колекция класически десерти", естествено вижда се че е крем, но защо се казва силабъб, не се споменава, та се разтърсих и с две думи описанието е сметанов крем с алкохол и плодове, импровизациите са хиляди. Аз направих не толкова пролетен вариант, но за мен портокаловия вкус е винаги великолепен, шоколада е от мен за сладост и разбира се разкош. Веднага ви предлагам вариант, който е актуален в момента, шампанско и ягоди, но всъщност можете да го направите с налични продукти вкъщи, някакво десертно вино или ароматен ликьор и подходящия плод. Това е!



    Силабъб с портокал и шоколад!

    Продукти:

    За 5-6 порции:
    2 ч.ч. сметана за разбиване
    1/2 ч.ч. десертно вино или някакъв ликьор
    1/2 ч.ч. пудра захар
    есенция или аромат по желание
    плодове по избор
    разтопен шоколад за гарниране

    Разбийте сметаната с пудрата захар.
    Добавете на тънка струя алкохола и бъркайте с тел, докато са добре смесени.
    Следват ароматите, които предпочитате.
    Сложете в чаша малко крем на дъното, плодове и после останалия крем, полейте с шоколад и гарнирайте с плодове.
    Приберете в хладилник най-малко за два часа.
    Хапвайте с удоволствие.
    



    Много лесен десерт и изненадващо вкусен! Приказна вечер!
  
    
    

10 коментара:

  1. Разкошотия в чаша. Много хубава комбинация от вкусове си подбрала. Силабъбът е от тези мързеливите десерти, които се приготвят бързо, а крайният резултат зашеметяващ. Поздрави с пожелания за повече почивки :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Голямо откритие е този десерт. Наистина е мързелив и великолепен! Прегръдка и благодаря!

      Изтриване
  2. Обичам този тип десерти:),хем вкусни,хем сякаш са приготвени между другото:)))А пък са толкова вкусни!
    Поздрави,Павлинче!

    ОтговорИзтриване
  3. Ти пък, аз наскоро разбрах на кое викат трайфъл, а се оказа, че цял живот ям трайфъл без да знам;) Силабъбът очевидно е трайфъл без бисквитено/ кексово или каквато и да е друга подобна част. Ама ми харесва. И комбинацията ти винаги е актуална.
    А иначе, ти , също като мен, възприемаш портокала за зимен плод, защото едно време ги внасяха зимата от най-логичната дестинация- Куба. Откакто Гърция и всички други надолу от нас страни пълнят пазарите ни, мога да кажа, че портокалът е летен плод;)
    Прегръдка, Линче!

    ОтговорИзтриване
  4. Ами .... зимен плод бил портокала? А най-много пием портокалов сок през лятото :) В 21 век вече няма летни и зимни плодове и зеленчуци Инче! Предложението ти един разкош!

    ОтговорИзтриване
  5. И с портокал си е много добре и изглежда страхотно, Поли! Лесен и бърз десерт! :) Аз съм пристрастена към ягодите и бих се възползвала и от тях. :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  6. Delicious orange trifle!

    Have a lovely weekend :)
    http://beautyfollower.blogspot.gr

    ОтговорИзтриване
  7. Павлинче, първо да кажа, ако това ще ти е утеха, че не си сама - точно като теб се чувствам в момента...(то тоз момент вече си стана постоянно, но нейсе) Вече не знам на особената си възраст ли да го отдавам, на особеното време ли, в което живеем или на особената ни държава...В чакане да дойде промяна май си свикнах да живея така. Не, не съм се предала, оптимист съм все още, но все по-често ми се случва да се оплача.
    Крема е фантастичен - бърз и лесен, а комбинацията ми е любима. Аз също като теб приемам портокала, че и ябълката дори за зимни плодове:)) Хубава релаксираща неделя ти желая!

    ОтговорИзтриване
  8. Независимо от странното име ей такива многоетажни прелести в чашки са ми много,ама много на сърце!Фантастичен е,взимам си с удоволствие,Линче и ти пожелавам прекрасен юни с повече време за отмора!

    ОтговорИзтриване
  9. Страхотни аромати и вкусове, Павлинка! Обожавам такива десерти!
    Желая ти прекрасен юни и много свободно време за камерата и разходки!

    ОтговорИзтриване

Бадемова панакота с черешов сос и мащерка!

    Ау, не съм писала тук много отдавна. Малко повече работа, малко проблеми с компютъра и то времето минало. Ще наваксам, обещавам. Днешна...