понеделник, 19 декември 2011 г.

Торта с тиква!

    Наистина хладилника ми преливаше от тиква, обещах да направя торта с тиква и ето я и нея, това е великолепен десерт и който не е опитвал, моля веднага да се поправи и да изпробва някакво сладкишче с тиква. Вкусът напомня много на торта с моркови, която е неповторима, не съм я правила нея, но зная какво удоволствие бяха кексчетата с моркови, но стига за тях, а да говорим за днешната торта, която устоя два дни в хладилника преди да бъде разрязана и изядена, защото не беше заснета поради липса на време и на малка доза успиване от моя страна!




    Днес беше един ползотворен кулинарен ден, в който уползотворих и останалата тиква, която щеше да отиде по-живо по-здраво към боклука, но успях да спася известно количество, с което направих един великолепен тиквеник, както също бях обещала, но за него ще ви кажа утре или вдругиден, общо взето готвя цял ден, преди малко седнах след като завърших с еди гювеч пълен с първите зелеви сърми за сезона, но аз пак се разприказвах.




    Така или иначе тази торта съм си я харесала отдавна и сега и дойде момента, интересно в случая е, че тиквата въобще не доминира като вкус, а по скоро омекотява и овлажнява блатовете, които станаха толкова сочни и ароматни и като вкус малко ми донесоха коледно настроение, което все още ми липсва, може би защото няма сняг, който аз обичам, и който ми носи наистина новогодишното и може би започнах да се чувствам вече по-малко по различен начин!




    Торта с тиква!


     Продукти:
        адаптирано от Joy Of Baking


    113 г краве масло
    150 г кафява захар /задължително кафява/
    2 яйца
    200 г брашно
    1 ч.л. бакпулвер
    1 ч.л. сода бикарбонат
    1/2 ч.л. сол
    1/2 ч.л. канела
    1/4 ч.л. джинджифил
    1/8 ч.л. смлян карамфил /внимавайте с количеството, защото вкусът е много силен/
    250 г настъргана тиква
    120 мл. прясно мляко
    1 ванилия


    Подготвяме си форма за печене с диаметър 23 см.
    Разбиваме маслото и захарта на пухкав крем, до разтопяване на захарта.
    Прибавяме яйцата едно по едно.
    На бавна скорост или на ръка добавяме тиквата и ванилията.
    Пресяваме всички сухи съставки.
    Започваме да добавяме брашнената смес и млякото като ги редуваме, завършваме с брашно.
    Разделяме сместа на две части и печем два блата.
    Печем на 180 градуса около 30 минути.
    Внимавайте с блатовете, стават много крехки и ако не се пренасят на решетката внимателно може да се счупят.




    Нищо не ви казах за глазурата, тя е великолепна, друго няма да добавя!


    За глазурата:
    250 г крема сирене
    60 г краве масло
    2 с.л. пчелен мед
    150 г пудра захар


    Смесваме всички продукти в една купа и разбиваме за кратко, сложих малко червена боя за по-весело, стана бледо розово.
    Сглобяваме тортата и мажем отгоре обилно с крем и украсяваме каквото настроение имаме.




    Е, дано съм успяла да ви пренеса малко канелен аромат, а сега отивам да спя и дано утрешният ден е по-хубав от днес и от вчера взети заедно! 
    Да ви е вкусно!

7 коментара:

  1. Оооо, канела. джинджифил, карамфил....крем сирене...представям си каква вкусотия!Любими аромати..А пък е бяло и красиво, коледно!
    Благодаря за рецептата, поздравления!

    ОтговорИзтриване
  2. Много ароматна торта! Спечели ме с това ,че в блтовете присъства и тиква.Изкусителни снимки!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесна торта!
    Аз съм от тези, кото трябва да се "поправят":)



    Сърдечен поздрав и ведро предКоледно настроение:)

    ОтговорИзтриване
  4. Линка и аз трябва да се явя на поправителен :) Много вкусна изглежда тортичката! Аз чакам Новата година - дано да ми донесе повече време за кулинарни подвизи, че старата ще ме изпрати с натоварен график :) Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. оооо,
    убедена съм, че е страхотна- всички тези аромати и вкусове на едно място няма как да не ни доставят удоволствие;)
    А и снимките ти са истинско удоволствие за мен;-)
    Прекрасни празници, Павлина!

    ОтговорИзтриване
  6. Разкошна торта,Павлинче!С тиква ще се е получила страхотно вкусна!Аз тиквата никога не я засилвам към боклука и я превъплъщавам всякак,така даже не разбират,че я е имало в десерта.
    Добре си направила,че си приготвила тази торта,личи си,че е много сочна!

    Пожелавам уютна вечер и щастлива Коледа!

    ОтговорИзтриване
  7. Е тази торта задължително ще направя-имам тиква и се чудих как да уползотворя-освен ,че ще правя тиквеник.Павличне,благодаря за споделената рецепта!
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване

Бадемова панакота с черешов сос и мащерка!

    Ау, не съм писала тук много отдавна. Малко повече работа, малко проблеми с компютъра и то времето минало. Ще наваксам, обещавам. Днешна...